tisdag 14 september 2010

Rustar hallen!

Idag har jag kommit igång med rustandet av stora hallen!
Det känns jätte bra, och jag är så glad att jag mår så bra så jag orkar göra det!
Det är fantastiskt mycket spikhål, men jag behöver inte tänka så mycket på dom för jag ska sätta upp en sorts väv som är som bredspackel, det ska täcka det mesta.
Det satt en fläskaspik på ett ställe, den var så stor så jag tänkte att "drar jag ur den här så faller hela huset" Men det gick bra!




Så här ser tapeten ut som P-J's farmor och farfar hade när de bodde här.
Jag fattar inte hur man kunde ha sånna tapeter, jag tycker de är vidriga.
Den blåa har svärmor och svärfar satt upp, den är helt klart bättre!

Jag ska måla på väven sedan. Har inte bestämt vilken färg än.
Något ljust får det nog bli.


- Sofia

1 kommentar:

IreneL sa...

Vad härligt att du mår så bra! Det kommer att bli så fint i hallen! Hälsa till syrran min!
Ha det bra nu! / Irene