måndag 23 november 2009

Hopp om livet..

Jag har varit hos doktorn idag igen.
Jag var väldigt säker på att han inte hade hittat något i blodproverna, men det hade han!!
Han sa att jag hade haft både en Twarinfektion och en Mononukleosinfektion (körtelfeber).
Det kunde han se för att min kropp bildat antikroppar mot dessa två sjukdomar.
Båda infektionerna ska vara över nu och jag borde ha återhämtat mig.
Jag läste lite om Twar på nätet och den infektionen kan vara väldigt svår att bli av med...

Doktorn skrev en remiss till infektion på USÖ.
Jag antar att det är för att utesluta att det inte finns något annat och att det jag har haft inte påverkar mig fortfarande.

Jag hoppas att detta är svaret på varför jag mått så dåligt de senaste två åren.
Dock fattar jag inte hur de kunde missa det både på akuten och på Hallsbergs vårdcentral??!!
Jag vet att det har tagits ett X antal snabbsänkor, till och med på ögonkliniken har de tagit en sänka.....men missat detta.....

Jag har känt att det har varit något som är fel, min kropp och själ har sagt det hela tiden. Och jag försökte säga det på akuten också, men hela tiden har det avfärdats som psykiska problem.
Tur att jag sökte vidare när min läkare i Hallsberg också låste sig vid att det var psykiskt!
Det är inte psykiskt!!!!!!


Jag hoppas att det inte tar jätte lång tid innan jag får komma till infektion.
De kanske kan hjälpa mig med den trötthet och annat som jag fortfarande lider av.

I stort sett så hade jag feber hela förra året, inte jätte hög men ändå. Den kom och gick.
Jag hade feber när jag låg på akuten -08, men eftersom jag "bara" hade 38,0*C så räknade de det inte som feber....?
Jag vet inte om det hade blivit annorlunda om de hade upptäckt det då.
Kanske hade jag kunnat fått någon form av medicin...
Kanske jag inte behövt att vara i detta helvete i flera år.....
Det spelar ju ingen roll nu, för från och med idag så kanske jag har en chans att bli bättre när jag vet det jag vet nu!



2 kommentarer:

IreneL sa...

Åhhh vad skönt att du har fått besked och att den nya läkaren hittat något! Nu kan det bara bli bättre!! Kram! / Irene

Amanda Stenberg sa...

Jag har också haft twar, ingen läkare förstod varför jag va så sjuk. Mitt höll i sig ett halv år utan att någon hittade nått :/

Hoppas du mår bättre! hälsa alla från Familjen Stenberg! :D