tisdag 26 januari 2010

Akupunktur!

Jag tror att jag har hittat lösningen på min hälsoproblem!
Igår var jag och fick akunpunktur för tredje gången, och jag vågar knappt tro på det själv men det har faktiskt hjälpt!
Det är lite svårt att sätta fingret på vad som har hänt exakt, men jag är stadigare på benen.
Jag är inte alls så vimmelkantig som jag brukar vara och yrseln har gett med sig. Jag kan vrida på huvudet utan att rummet snurrar, och det gör mycket för välmåendet!
Jag orkar mer också!
I söndags så var Alexander och jag på Marieberg i nästan tre timmar, och det var inte igår jag orkade gå så länge där med en liten pojke i släptåg. =)
Jag köpte mig ett par skitsnygga skor, med jätte hög klack, och bara det är ett bevis på att jag känner mig stadigare, hade aldrig fått den idén annars. =)
Och i slutet av förra veckan så pulsade jag i snön med Alexander på ryggen och det gick jätte bra!
Jag har kört hundarna också.
OCH städat!
Det är väldigt längesedan jag har kunnat vara så aktiv!
Förut var det så att om jag städade så blev jag så dålig sedan så jag inte kunde göra något vettigt på en vecka minst....
Det blixtrar inte för mina ögon heller! Annars brukar det vara fyrverkerier hela dagarna.

Sakta men säkert så känns det som att livet återvänder.
Ove (min akupunktör) sa igår att han trodde att det fanns goda chanser att jag skulle bli bra nu när jag svarar så bra på behandlingarna och örterna.
Jag kan bara hoppas att han har rätt!
Jag är rädd för att tro på det här förmycket, är så rädd för bakslag!!
Vill inte bli besviken!!!
Ska bara försöka vara i nuet och i alla fall glädjas åt att det är någon som tar hand om mig och försöker hjälpa mig!
Och det är mer än vad man kan säga om den svenska sjukvården!!!!!
Jag är så besviken på den!!!
De hittar på en massa och säger att jag har astma och annat....
Men om jag har astma ska inte det följas upp då???!!!
Ska det inte kollas upp vad som utlöser det???
Om jag är allergisk mot något??

Jag kommer nog aldrig mer att kunna lita på en doktor.....

Jag sa till min syster när vi pratade sist att om akupunkturen bara kan ge mig fyra hyfsade dagar i månaden i stället för tre så är det värt hur mycket pengar som helst!
Och nu när jag räknar så har jag nog haft sju riktigt bra dagar på raken!!!
Och det är ju helt fantastiskt!!
Bara det håller i sig!!!!!!!!!
Får jag sju bra dagar till så ska jag hylla den kinesiska medicinen, jag ska kyssa fötterna på varenda kines!! =)

Ha det gott!

Sköt om er!

3 kommentarer:

Marina sa...

Vad härligt att höra att du känner dig mycket bättre, hoppas verkligen att det håller i sig så här.
Kram
Marina

Fisoa sa...

Tack!
Ja, vi får hoppas det!
Jag hoppas att allt är bra med er!
Kram!

IreneL sa...

Vad härligt det låter!!! Jag håller tummarna för att du får fortsätta att må bra!!! Kram! / Irene