torsdag 14 januari 2010

Underbara vinter


Qitaq och Seqi busar, de älskar det här vädret!

Jag läste i tidningen i veckan att man skulle klä på sina hundar nu när det är så kallt.
Jag tittade ut i hundgården och såg just Seqi och Qitaq ligga ihop rullade ute i snön, termometern visade ca -20*C.
Mina hundar behöver inga kläder konstaterade jag! =)


Qitaq ser lite galen ut! Gillar att busa med syrran!





Det är så fantastiskt vackert ute nu!
Jag älskar nog det här lika mycket som hundarna!
Jag hade bara önskat att jag varit lite piggare så jag kunde köra hundarna mer.
Det här är den bästa vintern på länge!



Hundhuset.
Harley och Ira har fått syn på någon som kommer och går på vägen.



Så här såg det ut på närmare håll, nyfikna Huskysar! =)





Harley ligger i öppningen till hundhuset och myser lite.
Jag har varit lite orolig för hans öron, pälsen hann inte riktigt växa ut längst upp på örontippen efter att de där dumma flugorna käkade på hans öron i somras.
Men det har sett bra ut och de ser inte ut som han kommer att förfrysa sig!
Jag tror att det är Ira som har dragit ut halmen som ligger i snön, hon är en liten stökig dam.
Drar ut både mat och annat. =)


Jag var på akupunktur behandling i tisdags.
Än så länge så kan jag inte säga om det gjorde någon skillnad.
Han satte nålar i nacken och det känns än!
Har haft extra ont i nacken och huvudet...
Jag ska dit igen på måndag och jag hoppas på att min kropp ska börja svara på behandlingen så att jag snart blir lite piggare.
Det kanske inte hjälper alls, men det är värt att prova.
Känns ändå hoppfullt att han försöker göra något till skillnad från alla läkare som bara stirrar på mig och säger att de inte kan göra något.

Och jag hoppas att jag snart ska få komma in på infektion också.
Min läkare hade glömt att skicka in remissen fast jag påmint honom en gång redan, jag hoppas att han får iväg den nu när jag påmint honom ytterligare en gång...
Men tyvärr så kommer jag väl att få samma svar där, "det finns inget vi kan göra", "vi hittar inget"...


Ha det gott!

Sköt om er!


2 kommentarer:

Marina sa...

Ja dina hundar måste ju trivas riktigt bra nu.

Hoppas att behandlingen hjälper!

Kram

Fisoa sa...

Tack!

Och jag hoppas att bebisen kommer snart! Det är en seg väntan att gå över tiden.

Kram!