tisdag 19 januari 2010

Sammanfattning av helgen


I lördags fick Marina och Tobias en son, han ska heta Hannes.
Jag hoppas att vi snart ska få se det lilla underverket. =)

Och på lördagskvällen vänsterprasslade jag...
Jo, det är sant!
Jag var på Hjalmar och vi hade fått ett litet prassligt papper som det stod en liten sång på.
Så först sjöng vi och sedan prasslade vi med pappret -vänsterprasslade! =D
Typisk Peter Flack humor!
Revyn var jätte rolig och jag skrattade hela kvällen!
God mat och trevligt sällskap.
Sällskapet bestod av Svennevadsspeletgänget.

Söndagen började sedan lugnt tills Alexander ropade -Det läcker här!
Han satt i vardagsrummet och jag tänkte att nu har han väl kissat ner sig och det rinner från soffan eller nått...
Jag gick dit och fick se att det droppade från taket!
Det har varit stopp i toan på övervåningen och i slutet av förra veckan så började det lukta lite skumt i vardagsrummet.
Och till min stora förtjusning (INTE) så droppade det nu avloppsvatten från taket!
Jocke, vår alltiallo kom och hjälpte oss.
Tack Jocke! Du är en pärla och du är oumbärlig för oss!!!
Nu är det fixat och allt vatten upptorkat.

Och igår ringde jag till infektion, igen.
Det var fjärde gången tror jag...
Och nu äntligen så har remissen kommit dit!
Så 3e februari ska jag få komma in.
Jag skulle få komma till en läkare som är expert på immunsystemet lät det som.
Då får vi se om de kommer fram till något.

Min akupunktör och jag pratade om ME/CFS igår när jag var där.
Han sa att jag stämde väldigt väl in på det...
Och det har jag ju redan konstaterat...
Jag ska försöka att inte ta ut något i förväg, utan se vad de får fram på infektion också.
Och jag får vara glad att jag inte är sämre än vad jag är om det är så att jag fått ME/CFS.
Jag kunde vara rullstolsbunden eller sängliggande...
Och det är ju inte som MS eller ALS t ex, det är så jag får tänka.
Jag kan fortfarande göra saker även om det är lättare att se det jag inte kan göra längre.

Jag hoppas att de inne på infektion kan hjälpa mig med mina stämband också.
Jag har antingen fått en knuta eller något annat.
Har jag tur så är det något som går att fixa lätt, har jag en knuta så blir det operation....
Jag får fokusera på att jag i alla fall kan sjunga i de lägre registren fortfarande, och jag kan sitta här hemma och sjunga och spela piano.

Mitt piano spel är det enda som gått framåt de två senaste åren!
Allt annat i mitt liv har påverkats i en negativ riktning...
Just nu sitter jag och "harvar" med Michael Jacksons "Gone too soon", och det går framåt om än sakta.
Ron Block (en av mina favorit musiker) säger att man måste våga göra fel och inte hänga upp sig så mycket på att vara perfekt, (lätt för honom att säga föresten som är helt suverän på sina instrument) =)
Och det ska jag ta åt mig av för när det gäller musiken så blir jag gärna perfektionist, vill kunna allt perfekt på en gång.
Jag måste inse att det tar tid att öva in nya saker.
Och när jag får mina stämband fixade så kommer det att bli som att lära sig sjunga på nytt igen, i alla fall på höjden.

Nu ska jag ta tag i den här dagen!

Ha det gott och sköt om er!

Och mina tankar går till de drabbade människorna på Haiti!
De som de senaste dagarna har upplevt den värsta katastrof i modern historia...



Inga kommentarer: