fredag 10 juli 2009

Husky på rymmen och sängproblem....


Härom dagen var vi i Viken och plockade jordgubbar. De var goda!




Harley och jag!

Idag rymde Ira igen......Jag släppte ut Harley och Ira först. Och efter bara en halvminut så blåste dörrarna till hundhuset upp. Det är dubbeldörrar och ena dörren ska sitta fast med haspar uppe och nere, men de hade krokat ur på något sätt.
Jag brukar kolla dörrarna innan jag släpper ut hundarna, men inte idag.
Ira är blixtsnabb när hon ser att det finns en chans att ta sig ut....
Som tur är så är hon så het på att gå in i något av husen när hon kommer lös. Bonso och Rex var på gårdsplan' också, det distraherade henne lite.
Hon ville gärna gå in i lilla stugan, och det fick hon!
Då var det bara att hämta koppel och ta med henne ner till hundgården igen.
Så det vart en kort rymning, som tur var!
Jag är livrädd för att hon ska springa flera timmar på skogen och hetsa.
Sist hon kom lös hade hon grävt sig ut. Vi var inte hemma naturligtvis...
Då hade hon sprungit in till strutsen och härjade med den stackars kraken...
Jag omorganiserade lite efter det. Så nu går Harley och Ira i den sektionen som är i rastgården. Då kommer hon ingenstans i fall hon gräver sig ut.

Jag kommer ihåg att Qitaq hade tagit sig ut en gång när han var ganska liten. Och det var i den gamla hundgården.
Jag hörde att skällde nere i hagen vid fem snåret på morgonen, och jag tänkte att det var värst vad Inga var ute tidigt med sin labrador Nalle.
Något senare när jag skulle ge hundarna frukost så var dörren öppen och Qitaq borta....
Men jag behövde bara ropa på honom så kom han! Han var ganska nöjd! Han hade varit i kohagen och ätit kalvbajs i flera timmar....blääää.




Det här gräset imponerade på mig! De där stråna är över 2 meter höga! Jag var bara tvungen att ta en bild!.
I dagarna har jag varit duktig och liat ner allt gräs i rastgården. Jag lät dock "jättegräset" vara kvar.


Igår var vi på Ikea och handlade en ny säng till Alexanders rum. Jag hoppas att det ska locka honom att sova i sitt eget rum framöver.
Men det blir ju alltid fel när man handlar grejer där!
Sängen behövde ribbotten eller resårmadrass.Men det stod inte att det var tvungen att vara resårmadrass så jag köpte bara en mjuk vanlig madrass....så det funkar ju inte....
P-J letar efter en skiva vi kan lägga i stället, borde ju finnas något bland allt som ligger i uthusen här.
Annars blir det till att dra iväg till Ikea igen.....

Ikväll är det tvkväll för mig!!!
Golden leage!!!
Jag älskar friidrott!!

Inga kommentarer: