lördag 18 juli 2009

Semestertider och pappas födelsedag

Pappa Lars skulle ha fyllt 67 år idag.
På den här bilden fyllde han 50. Och det är precis så här jag minns honom! Han var en man med enorm humor som alltid hade nära till skratt!
Saknar honom så!!! ='(

Pappa i sin ungdom. En riktig snygging!!







Det är lite lungare tider hemmavid så vi har hunnit med att ta lite semester.
Vi har åkt på dagsturer ihop med goda vänner. Vi har varit i Linköping och på Kolmården.
På bilden tar Evelin och Alexander och en liten paus vid noshörningarna på savannen.
Vi har haft jättefina dagar och det har varit super trevligt!!!





Jag har äntligen gjort iordning Alexanders rum. Och det bästa av allt är att han älskar det!
Han vill jätte gärna sova i sin säng. Så nu har han somnat i den varje kväll i nästan en vecka!
Han kommer över till oss på morgonkvisten, men det får man väl räkna med att han gör ett tag framöver.




P-Js kusin Anders har skaffat en hund. Det är en Border Collie som heter Floppen. Han är bara såååå söt!!!!
Alexander kallar honom för "Moppen".


Idag har vi varit på en dagstripp till Värmland ihop med min syster och hennes familj.
Vi har hälsat på några kusiner och en faster, tyvärr hann vi inte med alla som man hade velat träffa.
Alexander har varit nöjd över att träffa sina kusiner!
Jag fick träffa min gamla farmor idag, hon blev så glad när vi kom.
Och det var så himla roligt att se henne och prata med henne en stund.
Hon fyller 95 år nästa år, en riktig krutgumma.


Det var så härligt att åka genom de Värmländska skogarna och se de vyer som jag vet att pappa älskade.
Som jag älskar minst lika mycket....
Skogen som böljar på var sida om Fryken
"Titta Fian! Sverige är vackert!" sa alltid pappa när vi åkte till Sunne. =)


Inga kommentarer: