tisdag 8 september 2009

En vanlig dag

Nu är hösten på gång!
Jag hittade ett jätte fint löv i hundgården.
Gjorde ett litet collage med Seqi i bakgrunden.



Idag hörde jag en tacka som ropade, det tog en liten stund innan jag hittade henne.
Hon hade fastnat under taket till jordkällaren....


P-J kom just förbi, han drog lös henne.



Här travar hon i väg lycklig över att vara fri igen!



Sedan ville Alexander klättra upp där också, men det gick inte så bra... Han kom inte högre än såhär. =)
I jordkällaren fyndade jag gamla mjölkkannor. De ska jag hämta någon dag!



Nu på eftermiddagen satt Alexander och jag och fikade i en halmsudd.
Vi tittade på P-J när han slog.


Det är vackert här hemma!
Kan aldrig se mig mätt på de här vyerna!



Idag har jag haft den riktigt bra dag.
Jag kommer faktiskt inte ihåg när jag mådde så här bra sist.
Jag hade energi kvar när vi kom in ikväll (fast jag har handlat, klippt gräs och tagit hand om tvätt mm), så jag röjde lite i ett köksskåp. =)
Lite skillnad från förra hösten!
Då hade jag knappt styrka att stå upp när kvällen kom.
Och mitt öga jävlades också, då trodde jag att jag skulle bli blind på höger ögat.
Men det vart jag inte!
Och nu har "fläcken" i ögat inte ändrat sig på jätte länge.


Medan jag skriver nu så har jag Nasa's livesändningar på.
Christer Fuglesang och resten av gänget ska snart avdocka från ISS, det är typ bara en timme kvar.
Jag har följt hela den här rymdresan, tycker att det är så coolt att man kan se det!
Jätte häftigt att se rymdpromenaderna, även om jag har varit lite rädd att något ska hända.
Jag blir så stolt när jag ser Christer göra ett så bra jobb.
Undrar om vi någonsin får någon mer svensk i rymden...
Jag hoppas att de återstående dagarna blir bra för dom i alla fall och att landningen går bra.
De landar ca 01:00 natten till fredag, och det vill jag se, så det blir en sen kväll då! =)


Inga kommentarer: