onsdag 2 september 2009

Ensilage och trädgårdsprojekt


Alexander var med mig i traktorn igår när jag hjälpte P-J att pressa ensilage.
Mormor Margot kom med fika när vi hade kört en stund.


Jag pressar, P-J plastar.





Idag hjälpte Inga mig med ett "litet" trädgårdprojekt. Jag ville ta bort en av de stora buskarna vid sidan av trappen.
Så här såg det ut innan och....

så här såg det ut efteråt!
Det vart jätte bra!
Tack Inga för hjälpen!!!
Jag ska städa undan lite och sedan grusa upp så det blir som en liten plätt att ställa möbler och annat på.
In mot väggen ska jag göra en list, där ska jag sätta mina rosor, och hoppas att de överlever. =)



Och uppe rymden har de nu gjort den första rymdpromenaden. Christer ska ut i morgon kväll/natt.
De har alltså de där enorma dräkterna på sig i ca8 timmar....
Hur gör de när det börjar klia på näsan??!!
Och tänk om de måste nysa!!
Atjooo, och hela visiret blir prickigt.....
Houston, we've got a problem!
=D

Inga kommentarer: