torsdag 17 december 2009

Första slädfärden den här vintern!


Idag baxade jag ner släden, den står ovanpå hundarnas bås och är inte jätte lätt att få ner.
Men jag lyckades!
Jag bäddade ner Alexander ordentligt i filtar.
På översta bilden syns hans mössa i nederkant. =)
Det var helt underbart att få glida fram över snön!
Jag älskar det verkligen!
Så det var värt blodsmak i munnen och yrsel!!
Som tur är så är ju inte hundarna jätte vältränade heller...
Så det vart en stillsam färd.
Jag sa till Alexander när vi susade fram:
-Förstår du varför jag älskar det här så mycket?
-Ja! Hördes nerifrån alla filtar. =)




Harley och Ira var jätte duktiga!
Vi tog en kort vända och de drog bra hela vägen.
Det var lite dåligt före på sina ställen, det har inte kommit så mycket snö så gruset i vägen kommer fram och bromsar.



Qitaq har också fått jobba lite.
Två dagar har han fått dragit Alexander på bobben.
Det har gått jätte bra och har varit lagom med träning för Qitaq.
Jag hoppas att det är bra för mig också!
Det borde det vara, men det känns tyvärr inte så....... =(




Och sist men inte minst:
Gun-Britts gran! Ta Da!! =)
Visst är den maffig!
Det är lite svårt att få bra bilder med mobilen bara...


Jag tror att jag har fått förkylningen som Alexander har haft några dagar.
Jag mår inte alls bra ikväll...
Jag hoppas att det inte beror på slädkörningen!!
Och apropå det så ringde jag till infektion på USÖ och skulle höra om min remiss kommit dit
Det hade den ju inte naturligtvis!
Så då fick jag ringa min läkare och höra med honom. Han skulle kolla upp det.
Han hade väl glömt att skicka den antar jag...
Den här gången tänker jag ligga på dom som en iller!
Det värsta är att man måste vara frisk för att orka vara sjuk...i alla hänseenden...

Alexander är helt blöjfri nu!
Han har inte blöja på natten längre!
Det är lite som att ha en valp som inte är rumsren känns det som ibland.
Det kommer kiss lite här och där. =)

P-J har fixat Voddler åt mig!
Man måste ju bara älska den mannen!
Voddler är en filmtjänst på nätet, så det är bara att gå in där när man känner för att kolla på en film.
Jag såg att de hade ganska nya filmer också, och det kommer in nytt hela tiden vad jag förstod.

Nej, nu ska jag se över hundarna sista gången för idag, ge dom mat och så.
Sedan ska jag ta en kopp te och välja en bra film på Voddler!

Ha det!


1 kommentar:

IreneL sa...

Åhh så härligt det ser ut med att åka hundsläde! Det måste vara en upplevelse! Wow....vilken tjusig gran!!!! Snyggt syrran!!! Ha det bra nu...hoppas du snart känner dig bättre! / Irene