torsdag 10 december 2009

Pepparkakshusbygge mm


Nu vet vi att den lilla kattungen är en tjej.
Jag har döpt henne till Missy.
Hon är jätte go nu och inte alls lika rädd, nu får man klappa henne.





Idag har jag gjort ett pepparkakshus.
Det är inte så lätt.
Och det var första gången som jag använde smält socker som lim, och då har man typ 1 och ½ sekund på sig att få grejerna på rätt ställe......
Oj va snett och vinnt det blev!
Kristyren ser ut som ett EKG.....
Och "kransen" på dörren ser ut som en livboj...garanterat en sådan där som sjunker!
Och det där gröna till vänster är ingen alien utan det är en gran.....
Det var en trevlig pyssel stund i alla fall! =D



Härom dagen fick vi upp vår första gran.
Alexander tyckte det var häftigt.

Jag ska gå in till Gun-Britt och ta en bild på hennes gran, den är sevärd!
Den ser ut som en riktig Disneygran!

Ikväll ska jag till Sköllersta kyrka på konsert.
Magnus Carlsson ska förgylla min kväll, han sjunger väldigt bra.
Så det ser jag fram emot!

2 kommentarer:

IreneL sa...

Jag tycker pepparkakshuset ser jättefint ut! Oj har ni redan klätt granen. Vi har inte fått hem våran ännu så vi får se när den blir klädd! Jaaa jag vill absolut se Gun-Britts gran! Hälsa till henne! Kram! / Irene

Fisoa sa...

Tack!
Vi har klätt vår första gran...ska ha en till sedan, i stora rummet... =)
Jag ska se till att få en bra bild på hennes gran så du får se!
Kram!