fredag 29 maj 2009

Utflykt


Idag har vi varit ute med båten för första gången i år.
P-J har köpt en elmotor så vi kunde flyta fram i viken helt ljudlöst. Det var jätte mysigt.
Alexander tyckte det var jätte kul. Han matade fiskmåsarna med mina hembakta bullar..... =)




Jag fick en riktig härlig sommar känsla när vi gled fram över vattnet.
Det var en fin utflykt, den behövde vi!

Det ska bli fint väder några dagar till, hoppas att vi hinner göra om det!


Alexander hade feber i början av veckan. Nu mår han bättre men han har lite hosta.


Härom dagen ringde Linda, en god vän, hon hade förlorat sin svärmor i cancer och hon ville att jag skulle sjunga på begravningen.
Och det är så klart att jag gör!
Och jag tänkte på hur Linda och jag har följts åt i musiken. Hon sjöng på vårt bröllop och på pappa Görans begravning.
Och jag har sjungit på hennes farfars begravning, på hennes sons dop och på hennes systers bröllop.
Och en strof ur en sång poppade upp i mitt huvud:

In good times, in bad times
I'll be on your side forever more,
that's what friends are for!


Mina tankar är hos Linda och hennes familj i dessa tunga tider.
Jag vet hur det är att förlora en närstående.
Jag vet hur det är när en kär familjemedlem går bort alldeles förtidigt.
Jag vet hur svårt det är att tala om för sitt barn att farfar (i Lindas fall -farmor)
är borta och aldrig mer kommer tillbaka.




Inga kommentarer: