lördag 1 augusti 2009

Idag har vi firat Per


Idag har P-J namnsdag!
Vi firade Per inne hos gammelfarmor


Floppen var också med!
Han växer som ogräs!!!


Nu på kvällen "cyklade" Alexander och jag ner till Sätrafallet.
Vi kikade in hos Anders och Sofie (eller Pofie som Alex säger) =)
Där träffade han Floppen igen, de lekte en stund.




Jag hittade den här blomman i Sofies rabatt. Den slingrade sig runt praktiskt taget allt de hade!
Jag tycker att dom är så fina, men jag vet inte vad de heter.
Kanske Irene (bonus moster) vet vad det är för växt?
I alla fall så tog jag hem lite av den och satte vid några av mina äppelträd. Hoppas på att växten ska slingra sig runt stammen och förgylla lite!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis P-J på namnsdagen! Ojoj vilket ogräs du har tagit hem!!! Jag har vita såna och jag drar bort dom så fort jag ser dom...dom tar över allt!!! Snårvinda eller åkervinda heter dom! Fast dom har fina blommor...hihi. Ha det bra nu! / Irene

Fisoa sa...

Hahaha! =D Ja Inga sa att det var ogräs, men jag vill ha en växt som tar över.
Jag kan ta dina också! =D
Gun-Britt kanske inte blir så glad om de kommer över till henne..... ;)
Tack Irene!
Ha det gott!
/Sofia

Anonym sa...

I svennevad heter det åkervinda! MVH Martin med familj