söndag 2 augusti 2009

Svärmor i folkdräkt


Gun-Britt blev så fin när hon lånade gammelfarmor Ingrids folkdräkt.
Hon hade den idag när det var hembygdsgårdensdag i Sörberg.
Detta är Kävestadräkten. (Om jag kommer ihåg rätt......) =)
Gammelfarmor har sytt den själv.

Göran och Gun-Britt skulle ha firat bröllopsdag idag.
De gifte sig 1975.
Om jag inte minns fel Gun-Britt så brukade ni väl fira med en pizza i Askersund?! =)



Igår surfade jag runt på facebook och upptäckte till min stora glädje att grabbarna i Union Station (de som kompar Alison Krauss) hade skapat profiler där (de har bara haft sidor på MySpace förut).
Kul tänkte jag och sände ut vad som kallas "friend request" till Ron Block, Barry Bales och Dan Tyminski.
För det första så vet man ju inte ens om det är dom som skapat sidorna, men jag chansade i allafall.
Och idag såg jag att Barry Bales hade "addat" mig! Och det verkar faktiskt som att det är han! Jätte kul! Det är ju inte fel att ha en av världens bästa musiker som vän på FB!!!
Jag fick lite hybris en stund!!!
Jaaaa, jag vet -jätte fånigt. =)
Men man har ju inte roligare än vad man gör sig!
=D


1 kommentar:

Anonym sa...

Vad kul med såna vänner på facebook. Facebook är något som jag inte testat. Så fin du blev syrran!! Kram! / Irene