onsdag 12 augusti 2009

Miami, för 5 år sedan


Den här bilden talat för sig själv!





Vår första dag i Miami, och orkan Charley är på väg in och gör himlen mörk.......
Som tur var så klarade Miami sig från den orkanen, den svängde lite och gick in högre upp på västkusten. Men den var inte nådig där den drog fram.....




Fia på South Beach!!!




Det som gjorde mest intryck på mig från den här resan var Kennedy Space Center.
Oj va' häftigt det var!!!
På bilden ovan ses Saturn V som har använts vid månfärder, en enorm flerstegs raket!

De hade en jätte häftig uppvisning av en uppskjutning. Vi fick gå in i ett rum som såg ut precis som kontrollrummet gjorde förr. Och vi fick höra vad de sa innan uppskjutningen och själva nedräkningen. Och när raketen for iväg med ett dån så hade de "riggat" så fönstren skallrade också. Det tyckte jag var jätte coolt!!!

Fia goes to space!!!
Vi kom dit lite försent på eftermiddagen så vi hann inte med bussen som tog med folk ut till den launchpad som Armstrong och grabbarna hade startat ifrån. Men jag såg den på håll! Så jag har i alla fall sett den med egna ögon!!!!!! =)
Tänk att det är 40 år sedan nu...
Det var ingen dålig resa de grabbarna gjorde!



Florida turnpike.
Det var många spikraka vägar.
Det här var en "privat" väg som man fick betala om man ville åka på.




Everglades, ett enormt träskområde i södra Florida.

Där kunde man träffa på såndana här små gynnare.....
Väldigt häftigt att se dem i vilt tillstånd!




Fia på Colins Ave.

South Beach!



Ja, detta var en resa som jag aldrig kommer att glömma!
Någon gång kanske jag kommer dit igen....
Flygresan över var ju dock inte att leka med, så den lockar inte direkt....men men...

Inga kommentarer: