tisdag 30 juni 2009

Mitt jobb


Igår kväll pressade jag hö! Det var en helt fantastiskt fin kväll! Detta var min vy från traktorn. Jag kan inte tänka mig något annat arbete än det jag har nu. Jag trivs verkligen med att ha himlen som tak på min arbetsplats (förutom traktortaket då)!!!



Idag har jag strängat hö. Då fick jag köra min favvo Ford! Den är liten och smidig och det finns inga dörrar så det blåser skönt igenom. Jag fick slåss lite med bromsarna som ville komma och bita mig, men det gjorde inget! Då vet man att det är sommar!



När jag inte hade så mycket kvar att stränga så hoppade ena däcket av strängaren...det är ju bara så typiskt!
Då tog jag lunch!

Nu verkar det som att vädret blir ostadigare. Hoppas att vi hinner få in allt hö innan det börjar regna!

Nu ska jag börja förbereda mig för kvällens föreställning med Svennevadsspelet. Bara 3 föreställningar kvar.

Inga kommentarer: